Kundeoppdrag - Organisering av kontor og hobbyrom

hobbyrom kundeoppdrag organisering ryddehjelp Oct 08, 2021

 

Hos denne kunden var det flere rom de ønsket å få hjelp til med tanke på organisering. Et av rommene var kontoret. Dette rommet brukes både som kontor og hobbyrom, og hadde stort potensiale mtp. på både plass, men også innredningen de hadde i rommet fra før av. Vår oppgave ble derfor å ta en skikkelig opprydding, sortere og finne gode plasseringer for alle tingene.

 

Vi startet med å tømme skuffer, hyller og alle flater samtidig mens vi sorterte tingene etter kategori. Ting vi umiddelbart så at kunne kastes, typ emballasje, ødelagte ting som ikke kan repareres osv gikk i søpla, mens andre ting vi var usikre på må kunden selv gå gjennom før vi kan organisere det på plass.

 

Når alt var sortert etter riktig kategori, fant vi ut hvilke typer for oppbevaring vi ønsket å bruke. Dette var også noe vi hadde snakket med kunden om på forhånd, så da vi skulle i gang med selve organiseringen hadde vi allerede boksene tilgjengelig. 

 

Vi lagde egne skuffer for tegnesaker, hobbysaker, scrapbook og liknende. På denne måten er det lett å finne frem når både barn og voksne skal være kreative. 

 

 

Ettersom kunden hadde et stort garderobeskap inne på dette rommet, fikk vi også laget et godt system for de tingene som ofte ikke får en fast plass, men som ofte flyter litt rundt. Vi lagde et system for batterier (nye og brukte), lyspærer. verktøy og støvsugerdeler for å nevne noe. 

Rommet endte opp med å bli et rom man kan bruke både til jobb, men også når man er i det kreative hjørnet :)